Duvnäs

Ja idag har man kommit hem från en hel vecka på landet. Har varit i mitt paradis på jorden. Och mycket trevligt har det varit må jag säga. Har varit i Borlänge en vända också på tisdagen. Var här för att fira min födelsedag i och med att jag inte blir hemma i helgen och sen flyttar ju jag på måndag. På min födelsedag. Var tvungen att ha en guidad tur i Falun och Borlänge för turisten. Haha...sen var jag tvungen att hälsa på min underbara gudson Erick och ge hans mamma sin present eftersom hon fyller år några dagar efter mig.

Sen skulle ju himlen till att öppna sig också när vi var på väg till södra mariegatan så klart. Och blöt blev man om fötterna det kan jag lova. Men inte gnäller vi för det inte. Det blev hur som helst en snabb visit för Falun, Borlänge är ju tydligen "Litet". Icke....
Men beror ju på vad man jämför med...jämför man med en liten ö på västkusten så är det ju jätte litet *host*.

Sen åskade det och blixtrade och det var så mysigt....älskar åskväder, en utav de bästa saker som finns vad det gäller naturen i alla fall. Sen en till utav de bästa sakerna med naturen fick man se dagen efter. Jag skulle nämligen ut på dasset och det var kolsvart ute och sen råkar man kolla upp och ser att det är helt stjärnklart inte ett moln inge dis inget. Så in och hämta täcke och bredde ut det på gräsmattan och ett täcke ovanpå och sen ligga och beundra stjärnorna en stund....

Jag kan säga att älven är väldigt kall för årstiden. 13.3 grader varmt var det när jag skulle tvätta håret. Ja man ska väl inte klaga, jag menar man är ju viking för sjutton. Då ska man klara kyla. I alla fall om man är från Norrland vilket jag tydligen är för att som bor nedanför Dalarnas södra gräns. Men okej.

Hur som helst så nu är denna trevliga vecka slut snart men innan den är det så ska jag avsluta den med La grand finale eller va fan det heter. Tåget går nämligen om ca 30 min. Jag och Molly ska nämligen till Stockholm och se Coldplay.
Och för att göra det ännu lite roligare så måste vi släpa med oss en tiger till Stockholm som är ungefär halva min storlek. Ganska många som kollar lite snett men va fan han ska väl också få ha lite roligt.

Och för er som undrar så är jag utan mobil nu vilket gör att jag är okontaktbar några dagar framöver.

Nu drar jag till tåget...

Kommentarer
Postat av: Molly

Hihi, du är rolig du! Tiger tyckte nog att det var jätteroligt! ;)

2009-09-04 @ 21:27:37
URL: http://ivarsgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0