Flamongo

Yes nu har det varit en fullspäckad helg.
Fredagen började med att vi var hemma hos Sebbe och drack lite. Han är grym på att göra drinkar det måste han få lite kredit för faktiskt. Gott som fan. Bättre än öl i alla fall. Träffade lite nytt folk också.. Sen gick vi ner på stan satte oss på S1 och tog det lugnt. Skulle ju faktiskt köra dagen efter så jag kunde inte dricka så mycket. Men fyllekäk blev det i alla fall. Efter krogen så gick vi tillbaka och käkade kräftor, jag och Chris i alla fall. Sen var det ju vissa andra personer som tyckte att en kebab från Centrum grillen skulle vara godare. Men så var icke fallet.

Lördagen var jag hela dagen i Falun och gosade lite med min gudson. Hasrat var ju ensam hemma så hon ville ha lite sällskap och lite avlastning. Det kan jag förstå faktiskt om man har en 1 vecka gammal sötnos att ta hand om som skriker en hel massa så kan det nog bli lite jobbigt.
På kvällen var jag dock tvungen att hämta Rytter i Djurmo. Jag tänkte att ja men okej det är typ 1 mil dit det går fort. Jo tjena snarare 3 mil  vilket tog lite längre tid än jag hade tänkt. Så vi blev lite försenade och skulle ju ha åkt hem till Evve men hon fick komma till oss istället. Sen var Maria så snäll och stog för drickat eftersom tiden inte räckte till för att gå till systemet. Och för att det stängde 2.
Men det vart bra ändå. Kul hade vi. Och lite nostalgiska blev vi väl där ett tag då vi satt och sjöng streets of roses. Fan vilka minnen. Dagarna i Vansbro kom tillbaka. Det var en underbar tid.
Och det positiva är att jag fick även reda på att min älskade Maria också funderar på att flytta till Örebro. Skulle vara underbart att ha sin bästa kompis där också.

Men nog om det nu. Vid halv tolv (!) vilket var tidigt så fick Maria för sig att vi skulle gå till krogen, och det negativa med Borlänge är att det finns inga bra krogar så det fick bli Mongo. Fjortiskrogen nummer ett och bara massa fjortisraggare. Och det menar jag verkligen. Men va fan vi hade kul ändå. Träffade några killar på vägen dit som bjöd på baileys. Gött som fan dock ganska dåligt val av sprit då man inte blir att må så bra av det.

Dock klantade jag mig ganska rejält när vi skulle gå hem från krogen. Jag kan säga så mycket som så här: Full Agnes, klackar, trappa.
Jag kan med andra ord inte spela match idag. Utan jag har stukat foten. Jävla bra jobbat där. Rytter den idioten tvingade mig dessutom att ta av mig skorna vilket resulterade i att jag fick gå barfota hem...eller ja en bit tills jag fick skjuts på cykel hem...det var en händelserik natt. Sen dagen efter vaknade jag kl 8 av att Maria ringde...jag vart lite chockad i och med att hon sov hos mig...men när jag vände mig om var hon inte där...hon hade tydligen gett sig iväg 5 på morgonen för att någon knäpp jävel hade kommit till borlänge då. Nämner inga namn.

Söndagen blev hur som helst lugn. Blev kalas för Molly. Jag gjorde pannkakstårta och sen umgick vi lite...alla syskonen, Molly och pappa...Spelade kort som förr i tiden. Vi spelade plump...och vem vann? Jo Agnes så klart.
Men nu är jag i Vansbro så nu ska jag umgås lite mer mormor och morfar innan jag ska ta en fika med Emma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0