Fredag = Speeddating 28/8-09

Fredagen fick jag äntligen sova. Underbart att få lite sovmorgon för omväxlingsskull. Det behövs eftersom det vankas fest på kåren ikväll. Och ska man orka det måste man nog vara utvilad. vi började inte förän 16.00 då vi skulle samlas utanför pressbyrån. Tur att biljetterna till kåren inköptes på torsdagen för på fredagen så var det slut. Så vissa blev ju utan. Men oftast kommer man in ändå. Och jag kan säga nu när vi samlades så hade det redan börjat sina lite vad det gällde folk. Känns som att alla inte vill vara med på nollningen.

Men det var lite kul för Elin frågade mig på torsdagen vad jag ville vara med på och mitt svar är enkelt: "Jag är med på ALLT."
Jag menar man vill ju inte missa något. Och vad ska man annars göra? sitta hemma och uggla? Icke.
Speeddatingen hölls i Prismhuset vilket är huset som står till hälsoakademins förfogande. Det som ligger längst bort på campus också. Men jag klagar inte, vi får ju vara ifred i alla fall. Där skulle vi först ställa oss i ordning för när vi fyllde år utan att prata med varandra. Och tro det eller ej men det gick bra. I och för sig fuskade vi kanske lite lite lite. Men inget att bli sur över.

Sedan blev vi indelade i grupper och fick gå in och leka. 3 grupper vi speeddatea medan de andra fick leka. Vi fick börja med att leka.
Och vi lekte en massa olika lekar. Började med en sjuk lek när vi skulle börja som ägg och spattsera runt på golvet och hitta någon mer som var ägg och köra sten, sax, påse med den personen. Vann man blev man höna och fick ghå runt och kackla. sedan köra samma sak igen och vann man blev man dinosaurie och vann man inte blev man ägg igen...sedan hittar man en dinosaurie och vinner man då blir man terminator och vann man då så var man klar. helt sjuk lek och Elin var ett ägg hela tiden....ägget Elin slår till igen.



Elin är ett ägg och ser inte alltför glad ut för de


Sedan var det den klassiska namnleken. Säg ditt namn och sedan något du gillar på samma bokstav. Agnes = ja vad kan man säga annat än Alkohol. Sedan har vi luslisa och energielin.

Jag säger bara en sak i alla fall...Bbbbbbzzzzzzzzzz radioaktiva älgen.

Elin and Agnes goes radioaktiv älg

Speeddatingen var jävligt stressig. hej du har 20 sekunder på dig att lära känna någon. Icke det är för kort tid. Tror dom hade för höga förhoppningar för det låg kondomer på borden. Visst gratis kondomer i alla ära men att lyckas använda dom innan kvällen är slut är högst otroligt.

Efter detta blev det dricka och grillning innan vi gav oss av till Serums hängställe. Bärseback. Där var det inte så mycket drag just då utan vi hamnade i korrideren på studentgatan 14 där dom har grymma fester med ölspel och massa britney spears.
Ölspelet var lite farligt men ack så kul. Full blev man också. Träffade på lite Borlänge och Ludvika folk också. Mycket folk från Dalarna är det.
Kåren på kvällen. Och jag säger då de. Inte börja dricka så tidigt. Men det var kul ändå. Och svettigt som fan kan jag lova för det var fullproppat.

Kajsa blev treman vilket innebar att hon fick dricka varje gång tärningen visade 3
Hon höll nog på att dö där efter 5 min då hon hade fått dricka 50 klunkar typ


Efter kåren så är det ju självklart att man ska ha fyllekäk...så jag, Adam, Elin, Frida och David drog till Publikum Sobras hängställe tror jag och köpte korv. Fan va gott det var. lika gott som Ghandis....Sorry Ghandi men det var sant.
På vägen hem så fick jag en lektion i foxtrott tror jag det var. gick ungefär 5 steg sen blev jag trampad på fötterna så då la vi ner det. Men det var ju värt ett försök.

Kommentarer
Postat av: Elin

Men inte var jag ägg hela tiden... kanske många gånger men jag lyckades i alla fall ta mig ur leken!

2009-08-31 @ 17:39:08
URL: http://elinhu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0