Första skoldagen

första dagen i skolan. Jag var på helspänn men kul vart det. Började dock inte förrän kl 13.15 så jag hann till och med laga lunch till mig och David innan jag skulle gå. Gjorde hemmagjort potatismos och pannbiff med gräddsås. Underbart gott. Agnes kan om hon vill säger jag bara.



Emelie & Elin första dagen

Fick sitta i tre timmar sen och lyssna på diverse saker om utbildningen. typ vilka böcker vi behövde och vart vi bäst fick tag i dom. det var en del vi behövde och en bok som skulle läsas till på tisdag då vi har seminarium. Alla fick lite smått panik då och vart typ jätte nervös. Jag var lite smart då och så fort vi fick en bensträckare på 10 min sprang jag och elin för allt vi var värda till campusbokhandeln. Jag hittade böckerna betalade dom och sprang som en idiot tillbaka. Vi kom 4 min för sent men det var det absolut värt då alla sprang till bokhandeln sen för att få tag på dom men det fanns inga fler. Sen är dom sjukt dyra på internet.

Sedan hade vi gruppträffar och varför i hela friden går man efter en klasslista vid gruppindelning för att sedan helt plötligt  plocka ut en människa och sätta i en helt annan grupp? Äh fan den här människan får inte vara med här för hon har fult namn så vi flyttar på henne. Var det så dom tänkte eller?
Som tur var löste vi det problemet och grupp E är numera vår. Vi fick i uppgift att skriva 2 sidor om Katy Eriksson som uppfann en omvårdnadsvetenskapsteori. Så vi ska träffas på torsdag i gruppen för att fixa det. Dags att börjar läsa kanske.

Och äntligen är skåpen fyllda med mat. Vi cyklade ned till willy och brände 500 kr vilket det verkligen var värt. för nu har vi massa mat. Plus att det även finns en kundvagn i vår korridor nu. Vi var lite extra lata och orkade inte bära maten med oss hem, dessutom var vi tvugna att vara värre än Adam. Så nu måste han klå oss genom att ta en kundvagn med en kassör i.




Kvällen blev rätt interesant dock. Jag skulle läsa ett kompendie på 17 sidor men tyvärr så blev det lite fest i vår korridor och i vårt rum så det blev inge av med det. blev till att dricka vin istället och prata med massa trevliga människor. Och sedan så kom även Tybble folk och lagade mat i VÅRAT kök. ja vi är ju lite bättre här på studentgatan.

En liten historia från korridoren:

Två killar står i köket tillsammans med en tjej. dessa killar är bögar. En annan tjej kommer in och säger till den första tjejen:
"fan det är så fult och tråkigt här vi måste nog skaffa lite blommor"
Varpå den andra tjejen säger:
"Nej men varför det? vi har ju redan två fikusar i köket"

Denna kommentar var klockren helt enkelt.


Fick även hjälp med min dator av Björn som är en ängel. Tack säger jag bara. Nu funkar den äntligen som den ska. Sedan blev det även lite pianospel. Upptäckte vissa oanade talanger hos vissa människor här.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hm... fult namn?!

2009-09-01 @ 18:46:20
URL: http://elinhu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0