Lördag, 5-kamp och hattfest

lördagen fick man äntligen lite sovmorgon. Dagen började med att glo lite på mtv för de hade Michael Jackson maraton vilket verkligen uppskattades. Inte helt fel.
Men inte kan man ligga i sängen hela dagen heller. speciellt inte när det är 5-kamp senare. Det var faktiskt jävligt kul. Vi trodde vi skulle spöa dom andra lagen men icke som det såg ut. Men vi kämpade tappert. Skulle bland annat klämma ihop oss på en väldigt liten yta. Vi trodde vi skulle vinna det då vi tog ett kort på hela gruppen och sedan mätte runt kameran. ganska smart idé eftersom faddrarna har sagt att dom älskar uppfinningsrikedom.



Sedan skulle vi montera ihop en cykel med ögonbindel. Det är svårare än vad det först kan verka kan jag lova. En skulle vägleda genom att säga vart vi skulle. Och tre skulle leta grejer på en stor jävla yta med ögonbindel på för att sedan ta med dom tillbaka och montera ihop cykeln.


Att sedan gå skottkärra är faktiskt rätt jobbigt upptäckte jag. Och bära en fadde på en stol tar och lite på krafterna. Folk är lite fjolliga måste jag säga. Ville inte vara med och kasta ägg liksom. Det är ju det roliga ju. Det är ju bara att duscha sen. Dessutom så är ju ägg bra för håret.
Något som däremot inte uppskattas så där jätte mycket är när det börjar pissregna som om någon bara dragit igång en kran och från sidan dessutom. Så man blev bara blöt på en sida. Kul.


Att komma hem och duscha efter detta vansinnesdåd var mer än välkommet. För kvällen skulle ju ägnas på Bärseback och på kåren med hattfest/Adam Tensta.
Hattfesten var jätte lyckad. Hur kul som helst. Man kom dit och så var det typ:
"Hej gör din egen hatt med tidningspapper och ballonger"
Det slutade med att jag såg ut som jag hade en snopp på huvudet vilket gav mig första pris i hattävlingen. Inte helt ovälkomnat.



Frida & Agnes


Sedan hade vi rätt roligt med en loppa som vi gjorde och fick en hel del folk till att göra roliga grejer. Att få en fadder att ställa sig upp på en bänk utanför Bärseback och skrika "Ostlukt" så hela campus hörde var rätt roligt faktiskt. Och att få diverse olika människor att ställa sig på bord och dansa makarena var också kul. Dock råkade även jag ut för det, men de var underhållande. Man måste ju trots allt bjuda lite på sig själv.


Tove



Dessutom är det nu bestämt efter den kvällen på Bärseback att jag och Tove ska tävla med två andra tjejer för Serum. Kommentaren vi fick av faddrarna var: "Serum har vunnit 3 år i rad men ingen press"
Nej det är lugnt detta kommer vi vinna hur enkelt som helst. Paddla kanot utanför slottet som de gjorde förra året skulle vara kul.

Kåren var dock en besvikelse efter allt skoj vi hade på Bärseback. Det enda roliga var att när jag kom in där så kom en tjej fram och gav mig en lök. Adam Tensta orkade man inte vänta på utan drog hemåt och partade här med korridorfolket istället. Dessutom hade han typ kommit kl halv 2 och spelat 3 låtar. Illa illa säger jag bara. Dock lyckade jag ganska bra den kvällen också. Lyckades somna under ett telefonsamtal...endera var jag för full och trött eller så var personen i fråga för tråkig att prata med. Undra vilket av alternativen det var.

Sedan vid två tiden så kom det några galna idioter instormande i vårt rum och kastade kuddar på mig. Undra vem det kan ha varit. Absolut inte Adam och Erik som tyckte att vi skulle med till publikum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0