Tisdag 1/9-09

idag kan jag säga att jag var allt annat än pigg. Att lägga sig så sent när man ska upp 7 är icke bra. Det kan jag konstatera nu. Men jag har ändå lyckats hålla mig vaken och vara effektiv idag. Har hunnit med 2 föreläsningar. först om historia kring sjuksköterskeyrket som var jätte intressant faktiskt. Fick lära oss en del om Florence Nightingale. "Damen med lampan" som var den första sjuksköterskan.
Man får lite träsmak i baken efter några timmar trots att det är intressant. Så en bensträckare är helt välkommet. Sen vart det en mindre kul föreläsning om sjuksköterskeyrket idag. Vår lärare har ganska jobbig röst och läser typ från papperen så det blir lite jobbigt efter ett tag faktiskt.


Helt ensamma i Hörsalen mellan lektionerna. Lugnet har infunnit sig


Men som tur var fick vi sluta tidigare och kunde då sticka iväg för att inhandla lite litteratur. Upptäckte en bokhandel vid willys som sålde en bok väldigt billigt. Som student vill man ju ha det billigaste.

Sedan stan för att inhandla bläckpatorner och äta på MAX. Finns det något bättre ställe att äta på än MAX? icke. Så jävla gott men jag och Elin var typ jagade av en jävla attackfluga som ville äta upp vår mat. Otrevligt

Jag tror att swedbank tycker om att jävlas med mig. kunde inte registrera mitt kontonummer via telefon utan var tvungen att åka ner dit. Detta kom vi på kl 14.54 och dom stänger 15.00. Men vi hann. David trampade för kund och fosterland och vi kom in dit 14.57. Och nu är det fixat så pengarna ska rulla in på kontot på fredag. Härligt säger jag bara. Dessutom så har DELL sveriges sämsta kundtjänst då jag väntade 21 minuter och sedan kopplade dom ner mig. Vad säger man om det?
Men dock kan man chatta med deras tekniksupport så nu ska vi se om jag kan få lite hjälp. Dessutom har jag varit till tre och kolla om jag kunde fixa mitt abbonemang vilket inte var möjligt förrän den 20:e så jag får gott vänta.
Plus att jag fick köpa 4 studentböcker jag behöver av en korridorkompis syster. 600 kr är inte farligt. Utan jag gjorde ett riktigt kap.

Och för att göra dagen ännu bättre är vädret på topp också.

David får visa dagens fina väder


sedan har jag även varit väldigt duktig jag har lagat mycket god mat och alla i korridoren tyckte att jag var väldigt duktig. det var mycket roligt. Trots att vissa karlar klagade lite, hoppas dom inte var allvarliga för då får dom inte mat nå mer. Då får dom leva på nudlar det lovar jag.

Efter maten vart det stress ner till idrottshallen för att vara med på body bounce. Aldrig mer säger jag. Inget för mig. Var alldeles för lugnt. Jag vill springa och sparka på en boll. Det är min grej. Så ska kolla om det är någon träning. Hoppas det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0