val av yrke

jag fick ett klart bevis på varför jag väljer det yrke som jag gör igår. Min mamma hade alltid för sig att jag ska bli polis när jag blir stor. Jag har ju alltid varit den tuffa pojkflickan som bara bråkat och klättrat i allt. Klart man ska vara polis då. Tufft yrke där man måste vara lite så och ha lite attityd. Men min mor sa även att när jag var liten lekte jag ofta med de yngre barnen. Hon trodde att det berodde på att jag kände mig behövd då och hade någon att ta hand om. Jag känner att det kan ligga något i detta. För jag känner att jag verkligen blir lycklig av detta. Att kunna ta hand om någon som inte mår bra. Kunna glädja någon som är ledsen och kanske kunna lindra lite vid jobbiga situationer. Som igår, att få en patient att skratta när den är på gränser till gråt bara några sekunder senare är anledningen till att man vill ha detta jobb. Så helt enkelt ett mycket givande jobb med mycket glädje. Mer än kanske många tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0