glukoslabb med stick i fingret

Ja nu var det dags för lite action. eller så nära action man kan komma en vanligt torsdag. För det första ville man ju inte sådär jättegärna gå ur sängen i morse men inte så mycket att göra åt. Bara att pallra sig iväg vid halv nio. Men det var så värt det. Vi hade ju glukoslabb och skulle sticka varandra i fingrarna. Först skulle vi kolla blodsockret på morgonen när vi hade fastat. Sedan skulle vi vräka i oss ett helt paket med dextrosol. Och det kan jag lova var bara äckligt. Man höll på att spy mest hela tiden. kommer nog hålla mig borta från det ett tag.







Ungefär så där såg vi ut allihop. det är nästan jobbigare än att ta cidermärket. Fy fan för det. Men blodsockret steg i alla fall. Det ska ungefär ligga mellan 2-6 jag låg på 5.2 från början och efter att jag vräkt i mig detta så låg det på.........




Så ja uppenbarligen så funkade det i alla fall. Men då är ju frågan. Hur länge funkar denna sockerkick? inte så länge. Utan nu fick vi gå på rast och äta vad vi ville. Jag valde att äta den sjukt goda mackan med kyckling, bacon och ägg på.


Jag menar hur god ser den inte ut?

Efter detta så gick mitt blodsocker ned sakta men säkert. 6.2, 5.9, 5.7...sen så slutade vi. Så jag har bra insulin insöndring och ingen diabetes. Och det var ju skönt att höra i alla fall.



Sedan var det så klart dags för lunch innan den extremt långa föreläsningen om thyroideasjukdomar på hela 55 minuter. Inte att klaga alls. Måste för övrigt påpeka att det har varit sjukt varmt i örebro idag. Runt 30+ hela dagen. Inte för att jag klagar men det var lite jobbigt när vi skulle till willys och handla. Men nu på eftermiddagen så har jag legat ute och stekt lite.
Men nu däremot skriker både min och karlns mage så jag ska fixa klart med makaronilådan som jag för övrigt inte ätit sen jag gick i mellanstadiet eller något. Men nu jävlar.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0