betnér och ghorme sabzi

idag var en bra dag. förutom att min cykel har blivit stulen. Men vad ska man göra. Jag verkar inte ha sådan tur med cyklar om du frågar mig. Men ja som sagt bara att gilla läget.
Dock lyckades vi för första gången för ghorme sabzi. Det ser kanske inte så gott ut men det är gudomligt. Blev så lycklig första gången jag fick smaka det. Visste att det såg lite läskigt ut men  hade stora förväntningar och trodde det skulle vara gott. Och det var de. Men nu fuskade vi ju lite. Köpte grytan färdig och fixade bara med lammet i. Men ändå. så gott var de. Skulle kunna äta det varje dag. Men jag ska jobba på det där med persisk mat. Det tar så mycket längre tid men det är så mycket godare än svensk mat. Ja Rami påstår att jag är hobbyblatte. Kanske lite men maten är faktiskt godare och språket är vackrare.

Och för dom som inte vet, så här ser ghorme sabzi ut. Får ni chansen så testa det.



Efter denna lyckade måltid så begav vi oss ned mot kåren för att inta våra platser på Betnérs show. Var två rookies där också. Varav den första var sjukt rolig. Klagade lite på perversa barnsånger och liknande. Dock var det inte alls mycket känt folk där. Märks att man är så många stundenter på skolan. Ser nya hela tiden. Av någon konstig anledning verkar det inte som att man kan gå raka vägen hem heller. Det är det hälrliga med studentlivet. Gick förbi bryggan och trodde vi hade klarat oss då vi blev inropade och stannade där en stund.

Gjorde även dagens goda gärning som även gynnade mig. Hjälpte en kompis plugga och samtidigt som jag var hemma hos henne såg jag att hon hade de dyra böckerna som jag behöver till min kurs. Eftersom hon inte behövde dom nu fick jag ta dom. Underbart.

Så 4 av 5 toasters på den dagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0