Hellre lite skit i hörna än.....

ett rent helvet brukar man väl säga? Och jag vet faktiskt att det är så sant. Jag har upplevt det prydliga fina helvetet och jag har upplevt skiten i hörnen med all kärlek som tillhör.
Jag trodde en gång i tiden att bara jag höll utsidan fin och prydlig så skulle allt vara bra. Jag städade vår lägenhet på 77kvm tills det inte fanns en enda dammtuss kvar. Man fick absolut inte lägga kläder på golvet utan de skulle in i garderoben eller i tvättkorgen. Man fick inte lämna något där det inte skulle vara om man var klar med det. Varje lördag skulle det bakas och städas och varje dag kl 6 skulle maten stå på bordet. Jag insåg som tur var innan det var för sent att det inte är hållbart. För hur mycket rutin och hur fint jag än hade det så kan jag inte blunda för det faktum att vi inte hade det bra. Jag var sur och grining och helt omotiverad till allt. Sedan insåg jag allt detta. Jag sökte in till högskolan, kom in och lämnade allt det där. Det var svårt. Det tog mycket mod till att ta det steget. Till att klara sig helt själv. Men det är det bästa jag någonsin gjort.

Nu bor jag på 22 kvm med Rami. Vi har en massa skit i hörna men det är ändå vårt hem och i det finns det något som inte fanns förra gången. Lycka och kärlek. Detta är ett starkt bevis på att det val jag en gång gjorde var det bästa jag kunde ha gjort. Varje dag är en start på något. Och varje dag blir det bara bättre och bättre. Jag är nu motiverad till att fotografera, jag har hittat min musa så att säga. Jag orkar plugga och jag har en positiv syn på livet som säger att jag inte behöver vara perfekt. Tycker någon inte om mig för den jag är så bryr jag mig inte. Jag har mina bästa vänner kvar och de som verkligen betyder något älskar mig för den jag är.

Nu däremot har mannen lämnat byggnade, jag har satt mig vid datorn och nu är det dags för plugg heeeeela långa dagen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

...älskar dig....! Bra att sluta damma...lev istället.

2011-01-05 @ 18:52:27
URL: http://mariamarmelad.blogg.se/
Postat av: kicki

och familjen har du alltid!! puss

2011-01-05 @ 23:08:29
Postat av: hasrat

bra så..du är bäst!!

2011-01-05 @ 23:43:18
Postat av: hasrat

bra så..du är bäst!!

2011-01-05 @ 23:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0