Skäll har jag....

fått ja. Jag fick lite skäll idag om att jag inte bloggar så mycket längre. Och förlåt. Jag hade en tanke på att lägga ner min blogg då jag inte har all tid i världen. Men nu får jag ju tydligen inte det. Så det är väl bara att fortsätta antar jag.
Jag skulle ju ha pluggat idag. Men av någon konstig anledning så vill inte motivationen infinna sig. Konstigt. Tur att jag fick massa läsning gjord igår i alla fall. Så ska jag sitta heeeela dagen i morgon. Idag blev det däremot en vända till Willys i snöovädret. Vi fick en hel del inhandlat. Bland annat så köpte vi massa lamm som vi frös in. underbart gott. nu kan vi göra massa persisk mat. Och dessutom så har jag idag börjat med lite ommöblering. I och med att jag och Rami har bestämt oss för att bo kvar i våran lilla lägenhet tills jag har pluggat färdigt så vi kan spara pengar istället så får vi fixa lite. Kanske få lite mer yta och kanske lite mer förvaring. Men att möblera en lägenhet på 22kvm är inte det lättaste. Inte om man ska vara två dessutom. Men nu ser det helt okej ut. får se hur det blir sen när vi är helt klara.
ska bli lite hyllor och grejer i köket med. Som Rami ska bygga ihop. Ska bli intressant att se hur han lyckas med det. Men jag tror på honom.

Nu blir det film och lite mys med varma mackor och lite borani. Gott gott gott.

Borani föresten för de som inte vet är typ tsatziki. Man har i:

Turkisk youghurt
Mild youghurt
Salt
Vitlök
Mynta
svartpeppat
Spenat

Sen är det bara att röra ihop och äta. Hur mycket man har i bestämmer man helt efter smak. Efter att man varit hos svärmor så får man alltid mycket goda ideér.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0