Trotsåldern

Ja trotsåldern är ju så rolig så måste jag säga. Jag menar man måste ju älska det. Idag på dagen var han riktigt trotsig. Jag kände för att lägga honom i en låda och skicka honom till sibirien. Men nu blev det inte riktigt så. Han är ju min bebis och så var han så go och härlig nu på kvällen så han är förlåten. Vi tog en mysig kvällspromenad han och jag medan husse pluggade. Med andra ord, husse är lagom rolig.
Dom säger ju att denna trotsålder är värst och att den ger med sig mellan 9-12 månader. Men det återstår att se. Kenneln sa i alla fall att det är nu som flest hundar säljs. Jag kan förstå det men jag skulle aldrig göra mig av med vår älskling. Han är ju för go.

Det är ju så bra när han väl sköter sig. Rolig fakta. Yoshi var inne i sovrummet med ena dörren stängd och andra öppen. Jag gick till den stängda dörren och öppnade den. Där stod en hund och kollade snopet på mig med sin kudde mellan benen. Jag avbröt hans kvällsmys med kudden. Elak matte. Men svårt att inte skratta i det tillfället. Han är så knäpp våran sötnos.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0