Lucia

Helgen har varit sjukt mysig nu kan jag lova. Fredagen så blev det hem till sara och kolla på idol och sedan sjunga lite singstar innan det drog vidare till kåren. Väl där var det mycket kul. Malla sprang dock runt som en yr höna och elin klagade på att hon hade fått en öl över sig. Maria drog hem fortare än kvick och Malin verkade inte så jätte road. Men jag hade kul den stund vi var där i alla fall. Följde till och med Elin hem till kotten så att hon skulle slippa gå själv mitt i natten och så tog jag med mig sällskap ner därifrån så jag slapp sova själv. Inte helt fel.

Lördagen ägnades i marieberg. Började på max så att vi fick stilla vår hunger. Och sedan vidare mot lager 157 och sedan marieberg. Nu är alla julklappar klara. Har handlat till alla utom Eric min kära gudson. Men hur svårt kan det vara att köpa något åt en 4 månaders bebis?`inte speciellt svårt skulle jag tro.
Kvällen ägnade jag och Malla åt att käka dipp och grönsaker, mycket gott och sedan se på film. Vi hann se 2 ½ film innan vi fick besök. Efter det blev det gott med nå tjoffs jag gjorde med kiwi, banan och vit choklad. Och så drack vi glögg. När malla sedan hade gått spelade vi lite tv spel, god of war så klart. Dock lyckades jag somna. haha....sorry.

Söndagen så vart det att sova lite längre än vanligt och så vart det till att laga mat och kolla på mysteriet på greveholm. Bästa julkalendern ever. Älskar den. Ska se klart resten nästa helg. Känns som att det är långt till nästa helg nu.
Men jaja...snart får jag åka hem till Dalarna i alla fall.

Kvällen så firade vi i korridoren eftersom det var lucia. Tomtemössa, pepparkakor, lussebullar, glögg, levande ljus och alias....helt perfekt.







"Mobiltelefoner är bättre än killar, Dom vibrerar i alla fall."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0