Torsdag, Inskrivning 27/8-09

Torsdagen var jag så sjukt nervös att jag skulle försova mig till. För skulle jag göra det skulle jag mista min plats på Örebro universitet och det skulle inte vara roligt alls. Men inte försov jag mig heller utan var uppe med tuppen och kom i tid. Satt i stora aulan i biblioteket prick kvar över åtta bara för att ha lite marginal tyckte jag behövde gå bra mycket tidigare, i och för sig bor jag ju nästan i skolan, tar ca 1 minut att gå men lika bra att gå i tid ändå.

Efter att ett gäng människor hade pratat så skulle vi få den guidade turen runt på universitetet och jag kan säga att jag har haft mer engagerade guider än dom jag hade nu. Sa inte mycket, gick mest och ja väntade inte in folk. Men jag man lär sig väl så småning om.
Men till min stora förvåning så träffade jag massa borlängefolk på rundturen. Kul var det. sedan hade vi inkrivning och tipspromenad.
Attt hitta runt till allt under tipspromenaden var inte lätt. Prismahuset är lite större än man kan tro ibland. Men hur som helst hittade vi allt men fick tyvärr inte alla rätt men inte klagar vi för det inte. Kul var det i alla fall och jag träffade mycket roligt folk. Helt galna och mycket roliga...ungefär som jag är då.

Sedan bestämde jag och mina nyfunna vänner att vi skulle åka ned till stan för att inhandla alkoholhaltiga drycker till speed datingen på fredagen. Och det lät ju som en strålande idé eftersom jag inte hade sett Örebro stad än. Och jag kan säga så mycket som så här. Tack för KD när det inte finns AC....Korsdrag...
Bilen var allt annat än sval när vädret var på topp. Och av någon konstig anledning på blåser det ALLTID i Örebro. Det är nu man saknar Dalarna och bergen som skyddar oss från blåsten. Nu tycker ju jag att jag bor för nära kusten medan andra personer tycker att jag inte ens är i närheten. Och jag kan säga att gå upp till Grankottevägen är rena rama självmordet. Glad att jag slipper det varje dag. Det är ungefär som att gå upp till skräddarbacken hemma i Borlänge. Alltså galet jobbigt.

Så jag fick en guidad tur av Elin och det första vi fick se var, likkistan. Najs...det var för övrigt en fontän. Örebro centrum är faktiskt inte så stort men det är väldigt mysigt faktiskt. Lätt att hitta och många mysiga caféer.
Sen invigde jag systemet. Gick in på systemet för första gången i hela mitt liv. Och det gick till och med bra. Kassörskan kollade kanske lite skeptiskt på mig men ändå. Jag är helt laglig.
Sen hittade vi akademibokhandeln också vilket var bra eftersom man antagligen kommer behöva köpa studentlitteratur därifrån. Ska dock kolla campusbokhandeln först. Dagen slutade med en galen bild utanför slottet.




Mina vapendragare Elin, Frida, Therése

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0