2012!!!

Ja nu var det ju ett tag sedan men det har varit så mycket med nyår och så vidare så det blev inte av att skriva. Men jag kan säga att nyår har gått över förväntan med vår lilla valp. Många är ju jätte oroliga och rädda att deras hund ska bli jätterädd för fyrverkerier och nyårsfirandet. Men jag kan glatt säga att vår sötnos klarade det hela långt över förväntan.
Vi hade ju redan tidigare tränat honom med en skiva med ljud från raketer och liknande och han hade ju inte rört en min. Sen startade ju folk att smäla redan dagen innan nyårsafton och på dagen på nyårsafton och som vanligt rörde han inte en min.
Så när tolvslaget kom så tog vi med Yoshi ner på stan och skulle kolla på stora fyrverkeriet. Och vi hade sagt redan innan att vi skiter i honom och låtsas som att det regnar. Men vi trodde starkt på att han inte skulle bry sig och att vi inte skulle få en rädd hund. Och vad fick vi, jo en hund som låg och sov mot husses fötter medan det small runt omkring honom.
Stolt husse och matte?
Oh ja det kan jag lova er!



Våran fina älskling som hade slips och allt på nyår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0