Lägenhet

Ja nu har man kollat på lägenheter i flera dagar och det känns som att man inte blir klok på det alls. Varför ska det vara skillnad i köpoäng på studentlägenheter och vanliga för? Ja det är ju lite jobbigt. Men förhoppningsvis så kommer det väl att ordna sig antar jag. Det kommer ju hur som helst ut en massa nya lägenheter hela tiden. Så något kommer man nog att få tag i, i alla fall.
Skulle dock helst vilja ha ett rum på studentgatan vilket jag har hört är jätte fina. Så vi håller tummarna för det och ser hur det går. Men om jag får som jag vill så är det där som jag kommer att bo.

Idag är det i alla fall sista dagen för att bestämma vilka platser man vill ha kvar och vilka man vill stryka. Jag strök Gävle och Falun. Sen behöll jag resten. Så nu ligger Karlstad först och efter det Örebro. Så nästa vecka får vi se hur det går. Och nästa vecka måste jag även börja rota runt uppe på vinden och se över vad jag behöver med mig när jag ska plugga. Hela min lägenhet ligger nämligen inmölat i ett litet förråd hur nu det kunde få plats undrar jag fortfarande. Men det är jag glad över att det fick i alla fall annars vet jag inte vart jag skulle ha stoppat undan det.
Men det känns som att det man behöver ha med sig om man ska bo i korridor är inte så mycket. Såa förhoppningsvis så kommer det gå fort att hitta allt.
Men vi närmare eftertanke så står min säng längst in i förrådet vilket inte känns så där jätte kul. Plus att jag inte vet vart fan jag gjorde av skruvarna till den. Hum, kan man köpa nya sådana på ikea tro?
Jag hoppas det i alla fall om jag inte hittar dom. Annars sitter jag nog lite i skiten.
Jaja det löser sig på ett eller annat sätt i alla fall...

Och nu har man åter problem med den där jävla mobilen som man har. Den höll på att krångla utav helvet när jag pratade i den igår. Så nu är det dags att åka och skälla lite på tre....IGEN!
Men jag vet ungefär vad dom kommer säga.
Nått i stil med: "Du kan ju förlänga ditt abbonemang nu och få en ny mobil"
Och då kommer jag säga att: "Ja jag vet det men jag vill inte göra det"
Och då kommer dom säga: "Ja vi kan ju skicka in den på lagning men vi har ingen lånetelefon"

Så klart.....Sen när har tre haft några lånetelefoner inne då? Jo aldrig. Vet ni varför? Jo för att ALLA lämnar in sina telefoner på lagning och då tar lånetelefonerna slut ganska fort. Skulle dom mot förmodan ha en inne så är det nog dags att säga "Kors i taket".
Men vi får väl se. Lite svårt att förlänga sitt abbonemang när man inte vet hur ekonomin kommer se ut om en månad eller två. Men ett som är säkert är ju att jag inte kan byta bort tre som det ser ut just nu i alla fall....För jag vill ju gärna kunna ringa gratis till vissa personer nu när jag blir fattig student. Och de flesta i min närhet har ju tre så jag har inte så mycket val.

Men nu ska jag åka till kupolen och se om det går att ordna :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0