onsdag 23/9

Idag var det första dagen på vfu. Hamnade på Thorax kliniken. Där man inriktar sig på hjärta och lungor. Var hur kul som helst faktiskt. Trodde att vi bara skulle få gå med och titta på vad de gjorde. Det kändes som att det var det den andra tjejen som också var på Thorax fick göra. Men jag hade jätte bra handledare som lät mig göra massa saker. Typ ge intravenös smärtstillande och ta blodtryck och massa annat. Hur kul som helst. Fick till och med ge sprutor.

Efter att man kom hem var det ju meningen att jag skulle ut och springa men det blev inte så. Var alldeles för trött och sen så fastnade jag ju i telefon också. Typiskt mig.
Men fick träffa Shilan i alla fall. Var hur länge sen som helst. Hon har ju varit utomlands och det har ju i och för sig jag också...skåne tillhör ju Danmark så.
Var trevligt att catcha upp lite. Hon försökte övertala mig att bli läkare istället för barnmorska. Kommer inter hända men ändå. Var väl värt ett försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0