Städdag

Ja idag har det tyvärr inte blivit något fotande gjort men mycket annat nödvändigt. I och med att karl kommer hem från iran om några dagar så höll ju jag på att få abstinens här hemma. Det blir ju så när det är så kort tid kvar. Och eftersom Pantea lämnade mig en stund under dagen så satte jag igång att städa. Jaga rensade verkligen allt. Gjorde bland annat mer plats i badrummet som jag hoppas att min man kommer att uppskatta. Han har ju klagat på att alla mina grejer står överallt. Det är jag beredd att hålla med om. Men nu är det ordnat och jag fick in allt. Har även rensat min garderob och ska ge iväg två säckar med kläder och skor. Hoppas mina kusiner blir glada. Vet en som blev det i alla fall.


Nu på kvällskvisten så har jag däremot varit duktig och utnyttjat Panteas sällskap genom att plugga persiska. Det går sakta men säkert framåt. Kan ju mycket ord och så men meningar är jag helt borta med. Men nu har jag lärt mig grunder som att säga vad man heter och hur man mår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0