Heldag






Dagen började med KTC som vanligt. Känns som det är de enda vi gör, men jag klagar inte. Det är ju roligt. Först vad det puls och blodtryck så vi fick öva mer på det. Jag kom även på den geniala idén att låna stetoskop och machett av Malla så jag kan tortera min kära pojkvän lite som får vara försökskanin. Alltid bra att öva. Sen hade vi förband. Fick lära oss om bensår. Venös insufficiens och arteriell insufficiens. Sedan fick vi linda varandras ben enligt den vanliga modellen eller fiskbensmodellen. Fiskbensmodellen är tydligen lite stabilare men MYCKET snyggare. Och dum som man var hade man sjukt tajta jeans på sig så jag fick allt strippa lite inne på KTC. Men hur som helst gick det bra.

och det första läraren sa när vi kom in på KTC var: "Har ni hört nyheten" och hon lät överlycklig. Men det hade vi faktiskt gjort. Örebro Universitet har nu fått läkarlinjen och alla är så lyckliga. Men det är sjukt kul. Roligt att få nolla läkare ju.
Står om det i närikes allehanda http://na.se/nyheter/2.2503/1.777711-klart-i-dag-orebro-far-lakarutbildning




Stan nästa då vi skulle få den första sprutan av tre (!) för hepatit B. Gick jättebra trots att Elin är skiträdd för sprutor. Lite ont i armen men vad ska man göra. Bara att gilla läget. Vi tog till och med en glass innan i det fina vädret.





Och även första faddermötet avklarades idag. Gick hur bra som helst trots att jag har sjukt ont i halsen och inte kan prata riktigt som man ska. Tur att det är Kerim som är general med mig då för han KAN prata. Och nu har vi ett gäng underbara faddrar till hösten. Hoppas det kommer fler. Här är bilder på bara några utav dom. Johanna, Marcus och Charlie.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tur att man blir så snygg på kort! :p HAHA

2010-03-31 @ 14:27:10
Postat av: Anonym

Det är väl klart du blir :P

2010-03-31 @ 14:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0