Ulcerös colit

Ja ungefär så kul har jag på dagarna nu. Alltså plugga på sjukdomar. Och behandling av dom, och diagnos. Ja ni fattar. Men det är bara att kämpa på för det är sista tentan innan sommaren. Och klara den det ska jag i alla fall. För annars är det omtenta efter färgfesten vilket inte är så där jättekul. Men bara att kämpa som sagt. Idag har jag varit lite halv slapp faktiskt. Jag pluggar inte så bra om jag inte är under stress. Så på måndag kommer jag säkert lägga i högsta växeln. Men har i alla fall gått igenom lite frågor som kan tänkas komma på tentan. Och som det ser ut nu så tror jag det kommer gå bra bara jag kör igång. Inte så jävla mycket som man kan tro att det ska vara.
Men man inser nu hur sjukt mycket sjukdomar det faktiskt finns. Tur att vi inte måste kunna exakt alla. Medicinerna är ju det jobbiga. Men kan man 5-ASA så kan man medicinerna för mag- tarmsjukdomar i alla fall. Och säger man buksmärtor där så är det lugnt sen.
Men nu ska jag försöka dra karln som sitter och spelar cs från datorn och sen ska vi se wolfman. Se om den är nå bra. Såg i alla fall saw 3 igår och den var helt okej. Blir väl resten sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0