A day in paradise

Okej kanske inte paradiset men alltid något. Det är en bra bit på vägen. Vi måste bli lite bättre på att träna ensamhet med vår vovve. Han är mycket matte och hussesjuk. Men det ska vi allt ta ur honom. Han måste lära sig att vara själv i alla fall någon timme så att han inte blir att styra vårt liv. Det blir aldrig bra.

Men idag har vi i alla fall varit effektiva och tränat honom en si så där 6-7 gånger. Jag vet att vi måste köra mer men det är alltid en början. I morgon när R jobbar så ska jag gå in lite hårdare då det är lättare när man är själv. Annars måste båda gå ut och det är krångligare. Men som sagt det är en början.
Sen är det även en början då jag gjort i ordning mitt träningsschema. Nu ska jag försöka följa det till punkt och pricka varje dag under januari så ska vi få se om det ger det resultat som jag vill. Jag kan ju i alla fall säga att är man lat eller snarare har det problem som jag har med att man bara inte orkar starta så är en hund jättebra. För då vet man att man MÅSTE gå ut. Och bara av att gå ut och gå så får man bra konditionsträning.
Men ska jag ha det jobbet jag vill ha så måste jag ju komma i form. Det bara är så helt enkelt. Inget klagande bara görande. Och det är ju perfekt att fixa det nu då jag ändå bara kommer skriva c-uppsats och kommer därmed ha massa egentid. Eller snarare jag kan lägga upp min tid själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0