Det här med att gå....

fint alltså. Han har varit väldigt trotsig nu på senaste tiden och jag kan ärligt erkänna att jag inte har världens bästa tålamod. Men det är något som jag jobbar på och det går bättre varje dag. Räkna till tio helt enkelt. Men Yoshi börjar bli så mycket duktigare nu. Jag är ju inne på det här med att lära honom "här" alltså när matte säger här ska man komma och gå på mattes vänstra sida och samtidigt söka kontakt. Det måste jag säga går faktiskt hur bra som helst. Inte lös då för så stora chansningar ska vi inte ta än. Men när jag säger här och pekar bredvid mig så kommer han, går bredvid och kollar upp mot mig. Då får han ju så klart godis när han är så där jätte duktig vår lilla pojke.

Måste även säga att han var mycket duktig igår i hundgården efter hundpromenaden. vi gick iväg en vända till Markaspåret och gick där med hundarna. Det är så mysigt att det är upplyst där så det gillar vi starkt. Det är ju där vi ska springa i sommar. Men som sagt när vi kom till hundgården och släppte honom så kom han på inkallning, trots att det var 8 hundar till där inna. Han lyssnade på sitt och ligg och han lyssnade till och med på här då han gick fint bredvid mig och höll kontakt trots att de andra hundarna sprang och skällde runt honom.

Så med andra ord. Stolt matte.


Kommentarer
Postat av: Claire

Du är klok du ;) Men det blev träning ändå. Imorn blir det sovmorgon och då får musklerna vila lite ;)

Hur mår mannen och hunden? Och vad är det för hemlighet du håller på? Jag vill veta =D

2012-01-30 @ 22:23:20
URL: http://clairee.blogg.se/
Postat av: Millis

Sv. Hihi det kan jag tro ;)

2012-02-02 @ 09:03:23
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0