Mitt 2011!!

Och som alla andra så borde man väl sammanfatta sitt 2011 med några ord. Och det verkar som att många har haft en lugnt och inte så händelserikt år men det är mer än vad jag kan säga faktiskt.


Lägenhet:

För det första så hade jag detta år bott med min kära man i 1 år. Vi flyttade då även till vår nya lägenhet. Jag menar att efter att ha bott på 22 kvm i ca 1 år så känner man att man behöver något större. Att gå från 22 kvm till 66 kvm var verkligen ett lyft i rätt riktning. Det känns så skönt att ha en soffa att slå ner rumpan i på kvällarna och ett matbord att äta mat vid istället för att sitta i varsin kontorsstol framför tv:n med maten i knät när man ska äta. Det är bara plus. Skönt att man har trevliga grannar också plus att vi fick hela stället omtapetserat när vi flyttade in. Det kunde helt enkelt inte bli bättre.



Sommarjobb:

Och för att göra detta året ännu bättre så fick jag världens bästa sommarjobb som var på förlossningen. Jag trodde aldrig att jag skulle få det sommarjobbet men ibland ska man ha turen med sig verkar det som. Jag fick hela 10 veckor och det var helt underbart. Jag älskade varenda sekund där. Och just det faktum att man fick jobba självständigt och ingen kollade över axeln på en var det bästa. Sen att få se över 50 förlossningar och massa kejsarsnitt så var sommaren gjord. Det kan jag leva på länge.



Yoshi:

Och det roliga slutade inte här. I slutet av sommaren bestämde vi oss för att vi skulle ta en valp. Vi fick vår lilla dominofärgade finska lapphund Yoshi som är glädjen. Visst han kan verkligen gå en på nerverna men när det kommer till dagens slut och man klappar honom på magen så är det värt det. Det var tack vare vår kära vän som tipsade oss om just denna rasen som vi fick honom. Vi hade först tänkt border collie men så här i efterhand så var det här det bästa alternativet vi hade kunnat få. Han är vårt ljus och vår glädje. Han är vårt bebissubstitut.



Bröllop:

Sen i slutet av sommaren så fick jag den stora äran att fotografera min kära systers bröllop. Jag känner att det var verkligen ett stort ansvar och jag ville verkligen göra det bästa jobbet som jag kunde. Och det blev så bra bilder och dom blev så nöjda så det hade inte kunnat bli bättre.



Skolan:

Sen det faktum att jag klarade termin 4 och inte har behövt gjort om något alls termin 5 är ju enligt mig bara ett plus i kanten. Man har inte riktigt råd att få göra om en massa saker nu när det är dags för slutspurten på utbildningen.




Utställning:

Vi ställde ut Yoshi för första gången vid 4,5 månaders ålder i Härad, Strängnäs. Han var jätte duktig och skällde inte alls på någon annan hund men han grävde i marken istället i utställningsringen men det behöver vi inte prata högt om. Haha. Som sagt underbar hund.



Bilen:

En annan rolig sak var även att vi skaffade vår första gemensamma bil. Första bilen ever. Och det känns så bra. Med tanke på alla utställningar och tävlingar som vi ska på med Yoshi så är det verkligen nödvändigt. Nu vet man inte riktigt hur man hade klarat sig utan. Det är sådana där i-landsproblem.

Julen:

Detta var även den första julen som jag och R spenderade tillsammans. Förra året så blev det ju så att vi sågs efter jul men det var ju för att vi tyckte att man skulle ha varit tillsammans ett tag innan man gör sådana saker. Så i år var vi med varandra hela julen. Började i Dalarna och slutade i Strängnäs.

Nyår:

Och för att avsluta detta grymma år så slog vi till med en hejdundrans fest. Bakade massor, gjorde massa god mat och drinkar. Det kunde inte bli bättre. Svärmor som höll i festen är vi evigt tacksamma för vi hade så roligt. Och vi fick äta så mycket god mat. Dessutom så hade vi en sådan snäll hund som var så duktig att vi kunde gå ner på stan och kolla på stora fyrverkeriet och han låg bara vid husses fötter och brydde sig i princip inte. Okej han satt upp ibland men inte mer än så. Duktig vovve säger jag bara och stolt husse och matte.
Så gott nytt år allihopa och hoppas ni haft ett lika bra år som jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0