Förlåt

ja förlåt kära läsar. Men nu har det varit lite mycket med c-uppsats och annat här i livet så bloggen har blivit lite lidanden. Men det som hänt sen sist. Ja jag har börjat hårdträna yoshi i att kunna vara lös så vi ska kunna köra agility sen. och jag måste säga att man ser en klar förbättring. Han springer inte fram till människor eller hanhundar. Tikar däremot skäller han fortfarande på lite. I alla fall om man stöter på dom i skogen. Jag och min kära man kompletterar ju varandra rätt bra. så när han tar ut yoshi så har han honom i koppel. Jag å andra sidan har han aldrig i koppel. Ja visst han har löplinan på sig för att jag ska kunna trampa på den om något händer. Men jag håller aldrig i den. Det ger yoshi den här friheten samtidigt som det ger mig en trygghet. Och det som är bra med detta är att man pratar med hunden mycket mer. Detta fick vi även bekräftat igår då vi var på hundkursen. Instruktören tyckte det var ett jättebra sätt eftersom många tror att deras hund går fint men den gör i själva verket inte det alls utan det är dom som får den att gå fint med hjälp av kopplet. Nu kan yoshi gå fint utan koppel. Och han lyssnar när jag säger "nej" och sedan "kom". Det går mycket bra med folk. Inte helt hundra när han hittar intressanta saker att lukta på. Men vi har ju till sommaren på oss. Så detta kommer nog gå bra.

Sedan så har vi även varit i strängnäs och hälsat på svärföräldrarna. Det är nästan det bästa yoshi vet för alla leker med honom då. haha.
Många mysiga turer blev det i den fina skogen.

Och bara för protokollet. yoshi är galet rädd för paraplyer. Vi såg ett ute på gräsmattan. Det morrade han åt och skällde och ville bara därifrån. Haha. Han är ju bara för rolig.




Kommentarer
Postat av: Millis

Sv. Ja det får du väl om du vill men det mest avancerade jag gör är typ, sicksack, raksöm ^^

Om du vill träffa Gabriel så borde du komma på dan någon gång. Halv sju börjar nattningsproceduren. Vilken dag spelar ingen roll för oss.

2012-03-08 @ 15:39:24
URL: http://ivarsgard.blogg.se/
Postat av: Millis

Sv. Ja ni får göra som ni vill

2012-03-08 @ 16:14:00
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0