Dag 3 Okinawa, Onna, Tancha Bay

Ja då var dag 3 till sin ända då klockan här är 22.15.
Rami har redan somnat i sängenm en jag ska snart hoppa på honom för vi ska se film. Han är så trött nu min älskling nu när han är sjuk. Men han jobbar på bra ändå ska ni veta. dock fick vi ställa in snorklingen i morse för han hade sån frossa och feber plus att han hostat hela natten. Så inatt vräkte jag i honom två alvedon och senare vid lunch mådde han som en människa igen.
Skönt det för ett förkylningsvirus ska då inte få förstöra semestern.
 
Idag har det varit groteskt varmt om man får säga så. 33-34 grader och sol hela tiden. inte ett moln har varit ivägen.
Men inte klagar vi. Vi startade dagen med lunch på blue lagoon och sedan styrde vi kosan mot rizzan sea point där vi skulle snorkla. Blev inte blue cave och blev lite senare men snorkla det skulle vi.
 
Vi fick åta typ tub ut till revet en bra bit ut och sedan fick vi hoppa i för att kolla på fiskarna. Var ett helt stimm med typ svartvitrandiga fiskar som Rami kallade zebrafiskar. Var några andra där med men inte lika många som dessa monster.
Instruktören inledde med att säga: "They will bite you".
 
Tack så mycket för den säger man då. Och ja dom bits. Rami blev biten två gånger men jag klarade mig undan. For now!
Instruktören hämtade även upp en sjögurka åt oss. hon tyckte att vi kunde ta med den hem men jag tyckte synd om honom så han fick stanna. Men dom ser rätt suspekta ut faktiskt. Svarta bajskorvar ungefär. lite större då men annars så.
 
Vi hann inte mer än in i land innan vi bestämde att vi skulle ut och vandra på sjöbotten.
Detta var något Rami hade sagt hela tiden att han ville så det var lika bra att göra det för det verkade jättekul. Man åker ut till ett korallrev och sedan får man gå ner i vattnet med konstiga skor på sig och en stor hjälm med en slang till fast på huvudet.
Sedan så var det bara att vandra omkring på botten där. Och HÄR blev jag biten. Det var inte på smått vis heller. Dom var överallt dom jävlarna. Men dom var roliga att kolla på. Men rörde man sig så kom dom som skott och var runt en. gick knappt att fota för att dom var överallt. all up in my business så att säga.
 
Innan denna tripp ner på sjöbotten fick vi ett papper med lite instruktioner. En lite halvrolig grej var. "Ta inte i några stenar för det kan vara stenfiskar och då dör ni på en gång."
Kändes säkert det här. Men vi kom upp helskinnade och vi fick möjlighet att bada lite där ute mitt i havet också.
 
Kvällen spenderades med en promenad och kolla lite på det bebyggda området runt hotellet. vi är ju en timmes bilfärd från flygplatsen i Naha så här uppe finns inte så där jättemycket bebyggelse. men lite lyckades vi hitta också.
 
I  morgon så är det dags att hyra en bil och ge sig upp längst kusten för att besöka ett stort akvarium. kommer nog bli väldigt häftigt. Bara vi hittar dit vill säga.
Men ja jag ska köra försiktigt, men det kommer kännas såååå konstigt då dom har vänstertrafik här. så önska mig lycka till.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0