Dag 7, Kyoto

Denna dagen var inte lika utstakad och vi visste inte riktigt vad vi skulle göra. Men en sak visste vi och det var att vår dagstur skulle börja vid Kinkaku-ji den gyllene paviljongen. Det är ett tempel som är täckt i guld. ett underbart vackert tempel måste jag säga. Och där uppe så fanns det även ett shrine där man fick kasta mynt i en skål och om man träffade så fick man önska sig något och då skulle det slå in. Självklart träffade fru hoseyni skålen men inte herr Hoseyni, eller okej han träffade men den hoppade ur.
Bara därför köpte vi en amulett också som ska få våra drömmar att slå in.
 
Uppe vid shrinet så kunde man även hänga upp fina träbitar som man kunde skriva på. detta gjorde vi så klart också.
 
 
 
 
 
Efter denna del av äventyret så trotsade vi allt och gick tillbaka in till stan. Ja många hade nog sagt att vi var galna men vi har gått mycket de senaste dagarna och tar inte så lång tid och man får verkligen se staden på ett annat sätt.
VI såg väldigt många shrines på vägen och även slottet och sen så stannade vi även till vid Ramis favoritstopp på Kyotos manga museum.
Då mådde han kan jag säga.
Där åt vi väldigt god glass med jordgubbar och grejer så där blev vi sittandes ett tag.
 
Efter detta uppehåll så styrde vi kosan mot Gion som är de gamla geisakvarteren i Kyoto. Och väldigt fint var det. vi besökte även en gata som heter Shimbashi Dori och som är ansedd att vara Kyotos och kanske till och med hela asiens vackraste gata. Att komma in i Gion och se denna gata och många andra var verkligen som att komma tillbaka i tiden. Jättefina gamla hus och helt underbart var det,
Men som vanligt är det svårt att förmedla detta på bild även om jag ger det ett tappert försök.
 
 
 
 
Efter detta så drog vi till en utav spelhallarna och dom har för övrigt jättemånga. Sådana maskiner där man ska fiska upp olika saker. ibland svårt men denna gången fick jag full pott. oj så glad jag var.
 
 
antar att det märks att jag har gett över kameran till min man lite. Jag tyckte det var dags att han lärde sig lite också och oj vad duktig han är. Är så stolt över honom.
 
Efter detta var det bara hem och boka boende i Tokyo och se hur vi skulle ta oss dit. boende hittade vi och även reseväg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0