Dag 8, Tokyo

Ja jag har inte sovit bra inatt kan jag lova. Har hela natten gått igenom i mitt huvud hur resan ska gå och varit rädd att försova oss så vi missar utcheckningen, Men det var helt onödigt att vara orolig för i tid vaknade vi, vi han till och med packa och äta frukost innan vi begav oss till stationen för att köpa biljetter till höghastighetståget Shinkansen.
 
Vi kunde välja på vanligt tåg som tog ca 7-8 timmar tror jag eller ta höghastighetståget som tog 2 timmar. skiljde ca 3000 yen kanske och det var så värt det. 50 mil på 2 timmar tycker inte jag är illa pinkat. Fort gick det och vips så var vi i Tokyo.
 
Efter att ha hittat hotellet så insåg vi att ja dom har bara ojordade uttag så vår converter fungerade inte. Men då visste ju Rami så lägligt att det fanns ett sjukt stort område i Tokyo som bara har elektronikprylar. så vi begav oss mot Akihabara och hittade det ganska snabbt.
 
Kan dessutom säga att det var inte så avancerat att ta ut pengar i Tokyo heller. vi hade förväntat oss en massa trassel men det fanns en bankomat bara 3 minuters gångväg från hotellet. Denna bankomat fanns med engelska och dessutom så tog den europeiska kort. kunde inte bli lättare. smidigt snabbt och enkelt måste jag nmog säga.
 
 
Shinkansen
 
 
Akihabara
 
 nu sitter vi på hotellrummet på ett liiiite finare hotell än vad vi hade tänkt oss men va fan vi resonerade så att vi har pengar och vi är på smekmånad så vi kör på 4-stjärnigt eftersom det inte heller fanns något annat så då hade vi bott på gatan. Haha.
 
Nu är det däremot dags att sova. Så hoppas vi på att det blir liiiite svalare i morgon för det är en ren pest med värmen. Inte det att det är varmt utan det att det är kvavt. Var bättre när man hade havet att svalka sig i.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0